lauantai 5. tammikuuta 2013

MAC prep + prime finishing powder


Itseruskettavien käytössä ja solariumissa käymisessä on sellainen huono puoli, että välillä iho saattaa olla tummempi, ja välillä taas vaaleampi. Se tuo omat haasteensa meikkipohjan tekemiseen, ja senpä vuoksi mä yleensä sekoittelen aina kahta meikkivoidetta saadakseni sopivan tuloksen. Kahden erisävyisen puuterin sekoittaminen ei kuitenkaan ookaan ihan niin helppoa, ja yks kaunis päivä mä jouduin toteamaan, että mun pitkään käytössä ollut Isadoran Velvet Touch -kivipuuteri on täysin väärän sävyistä.


Halusin kokeilla pitkästä aikaa jotain ihan uutta tuotetta, ja koska oon tykänny MAC:in meikkivoiteista tosi paljon ja lukenu MAC:in tuotteista oikeastaan pelkkää hyvää, marssin suoraan Stockmannin MAC-hyllylle. Päädyin lopulta tähän MAC Prep + Prime -sarjan Transparent Finishing Pressed Powder -kivipuuteriin, joka lupaa kiinnittää meikin, viedä kiillon ja häivyttää ihon pieniä virheitä, kuten juonteita ja ihohuokosia.


Ja täytyy sanoa että tää on kyllä ihan ykköstä ja pitää todellakin lupauksensa! Puuteri on pakkauksessa valkoista, mutta iholla täysin väritöntä, ja jättää ihon pinnan mataksi ja silkkisen sileäksi, muttei lainkaan meikatun näköiseksi. Levitän tän kasvoille yleensä isolla puuterisiveltimellä, mutta tää toimii hyvin myös vipalla laitettuna. Hintaa tällä oli noin 22 euroa, mikä oli suuri positiivinen yllätys, sillä olin varautunut maksamaan huomattavasti enemmän. Menee ihan ehdottomasti siihen lempparit-kategoriaan, ja musta tuntuu että oon lopullisesti koukuttunu MAC:in tuotteisiin!

Oletteko te kokeilleet Prep + Prime -sarjan tuotteita?

69 kommenttia :

  1. oi vitsit, kuulostaa tosi hyvältä. Mul on kans ongelmaa puuterien tummuuksien kanssa, koska mulla on tosi vaalea iho. Täytyy mennä heti huomenna käymään ostoksilla. x)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo värillisistä puutereista on tuskallisen vaikeaa löytää oikeaa sävyä, ja mun kokemuksen mukaan monet transparentit ja translucentit jää näkymään varsinkin ruskettuneella iholla, mutta tää on kyllä oikeasti väritöntä :)

      Poista
  2. Kiitos että postasit tästä, oon pitkään miettinyt tuollaisen värittömän puuterin hankkimista mutta mikään ei oo kolahtanut - pitääkin seuraavalla Helsingin reissulla käydä tuo MAC:in hylly ihmettelemässä :) ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan että tämä kolahtaa sullakin! :)

      Poista
  3. mä ostin kesällä prahasta peitevoiteen ja nestemäisen puikon(concealer, en ikinä muista tot suomeks) ? ja koska siellä aurinko paisto 247 ni tottakai rusketuin ja suomes väri ehtiny hienosti katoamaan pinnasta = voiteet on aivan liian tummia mulle nyt.
    mä jotenki haistan pehmeen ja miellyttävän tuoksun MACin tuotteissa, ja palkkapäivää ootelles - ajattelin hankkia samaisen puuterin ja meikkivoiteen >:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ärsyttävää, kun rusketuksen syvyys vaihtelee! :D

      Poista
  4. Olipa muuten todella hyvän hintainen, ei olis kyllä uskonu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tuli mullekin valtavana yllärinä! :D Odotin vähintään 30-40e.

      Poista
  5. Moikka ite oon harkinnut nyt itseruskettavan kokeilemista, en asu poikaystäväni kanssa yhdessä joten miten itseruskettavaa saa lelvitettyä selkään? oon yrittäny netistä katsoa hyviä itseruskettavia ihan perus Prisma ,Citymarket jne. saa mutta en löytänyt yhtään mikä ei oo yli ruskee tai oranssi :D olis kiva jos osaisit antaa neuvon tääläiselle "itseruskettavan ensimmäiselle käyttökerroille" sellasen kivan ja sopivan itseruskettavan ja sen levitys tavan (ruiskutettava vai voidemainen vai suositteletko menemään ekaks siolariumiin? :D anteeksi erittäis sekava kommentti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kyllä tiedä millä sen saa levitettyä yksin, kun mulla on aina ollut toi "henkilökohtainen avustaja" levittämässä. Suihkutettavan tosin saa itsekin suihkittua selkään.

      Rusketus -tagin kautta löytyy paljon mun arvioita eri tuotteista, eli niitä voi käydä lukemassa sieltä :) Se onkin sitten täysin ihmiskohtaista, mikä tuote sopii kellekin ja mistä kukin tykkää, eli sen oikean löytää vain kokeilemalla.

      Mä itse tykkään eniten suihkutettavista itseruskettavista, ja saan niillä tasaisimman lopputuloksen, mutta sitten taas moni kokee että ne on vaikea levittää. Myös geelimäinen itseruskettava on ollut musta hyvää, ja voidemaiset sitten taas vaikeampia levittää.

      Solarium taas on sitten ihan eri juttu, eikä sitä kannata mun mielestä sekoittaa itseruskettavien käyttöön. Solariumhan saa ihon ruskettumaan samalla tavalla kuin aurinkokin, kun taas itseruskettavat vaan tavallaan värjää ihon pinnan.

      Jos pelkää että tuloksesta tulee liian tumma, kannattaa ehkä hankkia asteittain päivettävä, eikä varsinaista itseruskettavaa.

      Poista
  6. Ois kiva nähdä että onko kauheen suurta eroa tavallisen ja sitten tälläsen puuterin erolla sun naamassa! :)

    www.yksipalaminusta.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riippuu tietysti varmaan vähän puuterista, mutta en usko että kuvissa kyllä näkyy mitään nähtävää eroa, ainakaan ton mun aiemmin käyttämän ja tämän MAC:in välillä... :) Paitsi tietysti väriero. Ne erot hyvien puutereiden välillä kun on niin pieniä, etten usko niiden tallentuvan kuviin. Huonot puuterit on tietysti sitten asia erikseen.

      Poista
  7. Jes, kiitti vinkistä! Selailin just nettikauppoja kun saman "ongelman" kanssa olen. Mutta tiedänkin mistä löytyy apu tähän!

    http://www.hillalap.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan että toimii sullakin :)

      Poista
  8. Tää nyt ei liity mitenkään aiheeseen, mutta nii.
    Oon käsittäny et oot käyny jotai kampaajakurssei tai jotai et tiiät näist hiustenvaalentamisest jne jotain :D
    Iskin päähän about kuukausi sitten 2 purkkia swartzkopf silver blondea ja lähtökohta oli sellanen kastanjanruskea, eli aika tumma.
    Nyt nää on tuolta tyvestä suht vaaleet mut latvoist tälläset ruskeet/oranssit :/ oon yrittäny parhaani mukaan näitä hoitaa. Oon siitä asti ku pistin noi värit päähän nii syöny noita piimaxeja, jotka lupaavat vahvistaa hiuksia.
    Osaisitko sanoo uskaltaisiko näitä värjäillä tässä lähiaikoina ku tuo juurikasvu häiritsee ja haluun mahd. nopesti juuri tuon väriset hiukset ku sulla (: osaatko sanoo mitää hyviä tuotteita näille vaalennuksessa kärsineille hiuksille ?
    Anteeks tää stoori, mut toivottavast osaisit auttaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, multa puuttuu pari kurssia että olisin valmis parturi-kampaaja... :D

      Ihan mahdotonta sanoa näin hiuksia näkemättä, että onko ne siinä kunnossa että niitä uskaltaa vaalentaa lisää. Suosittelen siis menemään kampaajan pakeille, sillä hyvä kampaaja osaa tehdä sulle sopivan vahvuisen värinpoiston, ja mahdollisesti myös taittovärin.

      Tollaseen prosessiin kannattaa varata aikaa, sillä tummasta hiuksesta ei yleensä saa kovin nopeasti tämän väristä tukkaa kuin mulla. Kannattaa siis ottaa rauhassa, sillä jos se tukka ei kestäkään vaalennusta ja katkeaa, sitä ei sitten enää korjata millään.

      Suosittelen Paul Mitchellin korjaavia tuotteita :)

      Poista
    2. Tuli muuten mieleen tämän kommentin nähtyäni, että haluisitko sitten tehdä ihan parturi-kampaajan töitä vai onko noi pari kurssia jäänyt roikkuu kun ala ei enää kiinnosta vai miten? :) Muistaakseni joskus ainekin vaateliikkeessä työskentelit niin onko se ollut enemmän ''sun juttus''?

      Poista
    3. En halua tehdä sen alan töitä, eli se on varmaan se pääsyy miksi se on jääny roikkumaan :) Suunnitelmissa olis kyllä suorittaa se loppuun, eihän siinä oo mitään järkeä jättää kokonaan kesken kun on noin pitkälle päässy.

      Vaatekaupassa työskentely oli kyllä ehdottomasti enemmän mun juttu, mutta enpä tiedä onko siitäkään loppuelämän ammatiksi... :) Omasta vaateliikkeestä haaveilen, mutta se on tietysti tosi kaukainen haave.

      Poista
  9. Tiedätkö opri, et myykö tampereen stockmann MAC:ia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun tietääkseni ei, mutta en mene tietenkään sanomaan varmaksi, ettei tilanne oo muuttunut sen jälkeen kun mä siellä viimeks kävin :)

      Poista
    2. Tampereen sokos myy! :)

      Poista
    3. Olisko nyt sekoitettu Sokoksen Make Up Storeen??

      Poista
    4. Joo ei MACia myydä kuin Helsingissä ja Turussa. Harmi kyllä, ettei tampereella.

      Poista
  10. hei, ootko kuullu sellasesta moccanoil hius öljystä! Suosittelen, se nopeennuttaa hiusten luonnollista kuivumista mikä on aina parempi kuin "sähkösesti kuivattu" auttaa hiusten muovaamisessa ja mitäköhän muuta siinä oli? (: Kaveri kokeili ja musta ainakin siinä oli myös ihana tuoksu! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kuullu kyllä tosi hyviä kokemuksia siitä :) Kuulostaa tosin vähän hassulta että suosittelet sitä, vaikka itse et oo kokeillut? :D

      Poista
    2. Aaaa, kirjoitin varmaan tai näköjään epäselvästi olen siis kokeillut sitä ja todennut sen hyväksi ja tarkoitin että myös kaveritkin ovat suositelleet :) mitä ihmettä oon taas sakoillu :D

      Poista
    3. Haha okei joo, ihmettelinkin että onpas erikoista et joku jaksaa suositella jotain vaan kaverin kokemuksien perusteella :D

      Mut laitan kyllä harkintaan ton ostamisen :) Se vaan tais olla aika hintavaa?

      Poista
    4. No on kyllä tosiaan! :D Ostin yhdestä kampaamosta kun oli turussa lomalla niin siellä oli tarjouksena 3 pullo 100e ostettiin siskon kanssa puokkiin! (:

      Poista
  11. Mulla on ollut tota jo hetken aikaa ja määkin oon tykännyt! :) Toi on tosi hyvä ja just se, että ei tuu sitä yli puuteroitua kasvojen oloo vaan näyttää ei meikatulta. Oon tyytyväinen tohon ;) Hyvä, että säkin tuon löysit, mun piti nimittäin vinkata tosta sulle, mutta unohtui kun oon vähän hömppä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis joo, tulee kyllä tosi kaunis pinta iholle :)

      Poista
  12. mä pyydän sua nyt niin paljon että luet tän kommentin ja vastaat. pliis. mulla on tällänen ongelma että mulla oli vielä tänään päivällä käsitaipeisiin olevat hiukset. no menin kampaajalle ja sanoin että huonoja latvoja pois, ei paljoo, joku 2 cm. sitten se leikkas ja leikkas ja kun hän oli valmis niin huomasin että minun tukkani lojui siinä lattialla nyt se on vähän yli rintakehän yläpuolella. eka reaktio oli itku. suoraan sanottuna rupesin vain itkemaan. en maksanut kampaajasta mitään. no nyt siihen minun kysymykseen, luin netistä kaikkea miten hiukset kasvaisi nopeammin takaisin, en siis halua pidennyksiä, niin voisitko jos tiedät jotain keinoja jotka edesauttaisivat/nopentaisivart hiusten kasvua! kiitos todella toddella paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Biotiinivalmisteet voi nopeuttaa hiustenkasvua, ja niitä saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista.

      Tosi kurja juttu jos näin on tosiaan tapahtunut, ja on kyllä uskomatonta, että joku todella leikkaisi kymmeniä senttejä pois, jos ollaan sovittu kahdesta sentistä...! :( Enkä yhtään ihmettele että tossa kohtaa rupeaa itkemään, niin rupeaisin minäkin!

      Toivotaan että hiukset kasvaa nopeasti takaisin!

      Poista
    2. Hei nehän on vaan hiukset...Kyllä ne kasvaa takasi:D ei tollasesta varmaan kannata itkuun pillahtaa..

      Poista
    3. Eli mielummin pitkät, rumat, kakshaaraset ja järkyttävässä kunnossa olevat hiukset, kuin "lyhyet," terveennäköiset ja hyväkuntoiset? No, mielipiteensä kullakin! :)

      Jos sanot, että kuivat latvat pois, niin eiköhän kampaata ota kuivat latvat pois. Jos haluat säilyttää kuivat latvasi, niin näytä, kuinka paljon on varaa ottaa. Mistä kampaaja olisi voinut tietää, että et oikeasti haluakkaan kaikkia kuivia latvoja pois?

      Poista
    4. Toisille ihmisille hiukset ei oo vaan hiukset, vaan tosi tärkeä osa identiteettiä, ja sen vuoksi niiden leikkaaminen on tosi kova pala... :)

      Ensimmäinen Anonyymihän kertoi, että oli sovittu että leikataan 2cm? Ei kaikkia kuvia latvoja?

      Se onkin sitten ihan eri asia, jos ei oo sovittu mitään mittoja, vaan pyydetään vaan leikkaamaan kuivat latvat. Myös noi sentit pitäis aina näyttää sormilla, ihmisillä kun tuntuu olevan tosi erikoisia käsityksiä esimerkiksi siitä mitä 5cm tarkoittaa! :D

      Poista
    5. Kiitos palon opri (:! ja joo sanoin ihan selvällä suomenkielellä että vain 2 cm pois, ja tiedän myös että ne hiukset kasvaa takasin mutta silti tää on tosi kurjaa kun oli niin pitkäk hiukset ja nyt näin lyhyet.

      Poista
    6. Priorin extra auttaa varmasti! Koostumusta on uudistettu ja nyt mukana on myös biotiini. Vannon kyllä ehdottomasti priorinin nimeen :)

      Poista
  13. Onks tuo puuteri kestävä?
    Vai kiiltääkö naama parin tunnin päästä?

    petripenna.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kestää kyllä tosi hyvin ja pitää kasvot mattana :) Viimeksi taisin bileillan aikana fiksata kerran niitä ihan pahimpia kiiltäviä kohtia - ja mulla oli ihan järjettömän kuuma koko illan kun tuli tanssittua niin paljon, eli tuli kyllä hikoiltuakin kasvoista.

      Poista
  14. Moi Opri :)
    Sulle on haaste mun blogissa :D

    http://varietyispeaceoflife.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  15. Millon aattelit tehä kysymyspostauksen? Sitä on varmasti meinaan ootettu kovasti. Älä nyt pahastu, mutta oliko mitään järkeä järkätä kysymyspostausta ja pyytää kysymyksiä, jos et ole niihin vastaamassa kun vasta kuukausien päästä? Sulla oli elämässä hankala tilanne ja ei muutenkaan aikaa bloggaukselle, niin oliko kovin kannattavaa innostuttaa lukijat kysymyspostauksella, vaikka sulla ei olekaan aikaa vastailla niihin? Mietin vaan, että eikö ois ollu järkevämpi säästää se semmoseen aikaan jolloin oikeesti pystyt niihin vastaamaan ja lukijoidenkaan ei tarttis oottaa ihan hirviän kauaa, että pääsis sitä lukemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten kun ehdin vastata noihin kaikkiin kysymyksiin :) Tossa se hurja lista odottaa, kun vaan ehtisi.

      Silloin kun kysymyspostauksen tein, ei todellakaan ollut tarkoitus lykätä niihin vastaamista näin kauaa, vaan luulin että ehdin vastata niihin heti. Ikävä kyllä kaikki ei kuitenkaan mene aina suunnitelmien mukaan, ja siksi olen joutunut siirtämään tota vastauspostausten tekoa :)

      Poista
  16. Mä oon nähny noit erilaisii valkosii puutereita ja en uskaltanu ostaa just sen takii ku aattelin että naama näyttäs entistäki vaaleemmalta. Oon siis tosi vaalea ihonen, luonnostaan vaaleet hiukset eli kulmakarvatki sen väriset ni ollu hirveen vaikeet löytää puuteria mikä sopis mun iholle ilman että näytän yli pakkeloidulta pissikseltä :D If you know what i mean?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo jotkut niistä tuntuu hiukan vaalentavan, mutta sitten jotkut taas on tosi hyviä :) Tää ei ole siis todellakaan ainoa hyvä transparent-puuteri, vaan niitä löytyy kyllä muiltakin merkeiltä :)

      Poista
  17. Voi, olet niin uskomattoman symppis<3

    VastaaPoista
  18. Kiitos vinkistä! Kuulostaa kyllä tosi hyvälle ja toi hintakaan ei oo yhtään paha! Täytyy ostaa heti kun tulee taas rahaa tilille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan että toimii sullakin :)

      Poista
  19. Kuulostaa muuten oikeesti hyvältä :) Mulla sama vika kun välillä oon väriltäni tyhjän välilehden luokkaa ja välillä ihmiset kysyy, että olenko käynyt etelässä. :D

    VastaaPoista
  20. Ei vitsit, pakko hakee samanlainen!

    VastaaPoista
  21. Käytin pitkään Macin tuotteita ja käytän edelleenkin punia ja luomivärejä, mutta huomasin (kuin hullulta kuulostaakaan) Että Gina Tricotin meikkivoide ja puuteri sopi paremmin mun kasvoille. Hengittää paremmin ja pysyy todella hyvin, sopii vaan hyvin ihotyypilleni. Ja rahaa säästyy:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eipä olisi uskonut! :D Muut meikit ehkä vielä menee, mutta meikkipohjatuotteita ei kyllä tulis mieleenkään ees kokeilla miltään halpismerkiltä :D Niiden suhteen on ehkä liiankin ennakkoluuloinen?

      Mutta toihan on ihan älyttömän hyvä juttu! :)

      Poista
  22. Opri oot paras :) Ja kiitos tuosta vinkistä, täytyy seuraavalla Helsingin reissulla käydä ostamassa tuo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Toivotaan että tykkäät :)

      Poista
  23. tosi makee blogi sul ja kerranki joku bloggaaja joka rakastaa trancee ! pakko liittyy lukijaks :)

    itsperfectiondarling.blogspot.com

    VastaaPoista
  24. Ei liity tähän postaukseen, mutta miten sä saat pestyä tukan sillain, ettei teippeihin mee hoitoainetta? Mulla itsellä lähtee helposti teipit irti kun väkisin menee hoitoainetta, kun haluan laittaa hoitoainetta myös niihin hiuksiin, jotka ovat teippien yläpuolella (ei muuten saa päällimmäisiä hiuksia mitenkään auki jos ei laita hoitoainetta niihinkin). Kiitos jos ehdit vastata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiinnitän sen päälliosan aina klipsillä päälaelle :)

      Poista
  25. Moi! Mitä sä tällä hetkellä teet, oletko töissä vai suoritatko vielä niitä lukiokursseja? Eli mistä päiväsi yleensä koostuu? :) Oon lukenut sun blogiasia pitkään, mutta oon jo useamman kerran miettiny, mitä teet ylipäänsä kun siitä ei täällä blogin puolella oo kauheesti ollu mainintaa :P lukuunottamatta tietysti biletystä, mutta ne lienee olevan vaan osa sun elämää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä vain opiskelen, eli päivien koostumus vaihtelee tosi paljon :)
      Siitä ei tosiaan oo paljon juttua täällä, kun en halua kirjoittaa lifestyle-blogia, vaan tyyli-,kauneus- ja bileblogia ihan pienellä lifestyle-lisällä :)

      Poista
  26. Tykkäisin postauksista jossa kerrot päivän tekemisiä, päivän asua :) Ne on tosi kivoja postauksia sulla.. Tykkään lukea niitä paljon.

    VastaaPoista
  27. En ymmärrä ihmisiä.. Haen blogisi aina googlen kautta ja nyt pisti silmiin että blogi linkkisi alla on linkki vauvat sivulle jossa keskustelun aiheena on mitä oprin miehelle on sattunut.. Hulluja ihmisiä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo noita keskusteluja tehdään jatkuvasti, millon mistäkin aiheesta... :)

      Poista
  28. Hei, nytten tulee vähän outo kysymys =D Mä tykkään ite kans tanssia ja reivata, ainut ongelma on hikoilu! Tottakai sitä tapahtuu kaikilla, mutta mä en oo ikinä löytänyt dödöä joka pitäis yhtään :/ Oisko sulla siis suositella deodoranttia/antiperspiranttia mitä vois kokeilla ? :)

    justkissit.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävä kyllä en oikein osaa auttaa, koska en itse hikoile lähes ollenkaan kainaloista, eli mulla ei oo ikinä ollut tota ongelmaa :/ Hikoilen vaan naamasta :D

      Mutta veikkaan että apteekista löytyy ne tehokkaimmat :)

      Poista